Torcik tiramisu z owocową masą twarogową

Cała zabawa w pieczeniu polega na tworzeniu czegoś z niczego. Każdy lubi patrzeć jak miejsce papki z mąki i mleka zajmuje apetyczne i aromatyczne ciasto. I tak robiąc tiramisu stwierdziłam, że potrzebuje stworzyć coś co w znacznym stopniu ucieszy moje oko.
Przepis powstał w oparciu o przepis na tiramisu i biszkopt z tort malinowo-jagodowy z białą czekoladą, które już wcześniej zamieściłam na stronie.




Składniki na masę tiramisu:

500 g Mascarpone  
4 żółtka
4 łyżki cukru pudru
 
Składniki na nasączenie:

2 szklanki mocnej kawy z ekspresu
50 ml Amaretto (likier migdałowy)

Składniki na biszkopt: 
 
5 jajek 
1 szklanka cukru
2 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
Składniki na masę owocową:
400g twarogu na sernik
200g dżemu (smak według uznania, ja dałam truskawkowy)
 +200 g biszkoptów (w oryginalnym przepisie są podłużne, ale ja wole te okrągłe)
 + 4 łyżki ciemnego gorzkiego kakao



Biszkopt: Piekarnik nastawić na 180°C. Oddzielić żółtka od białek. Żółtka połączyć z proszkiem do pieczenia, rozbełtać widelcem i odstawić na bok i w tym czasie ubić białka na sztywną pianę (można dodać ODROBINĘ octu, żeby białko się lepiej ubijało), dodając stopniowo cukier. Do ubitych białek dodać żółtka z proszkiem, a następnie, delikatnie mieszając ciasto, dodać przesianą mąkę. Gotową masę przełożyć do tortownicy i piec przez około 30 minut.
Masa tiramisu: Żółtka z cukrem pudrem ucierać mikserem kilka minut . Do kremu dodawać po łyżce mascarpone i miksować.
Nasączenie: Zaparzoną i wystudzoną kawę wlać do miseczki i dolać likier amaretto (u mnie rum,bo dalej nie dorobiłam się amaretto :p )
Masa owocowa: 150g dżemu wymieszać z twarogiem
Połowę biszkoptów ułożyć w tortownicy i dokładnie nasączyć. Na pierwszą warstwę biszkoptów wyłożyć równomiernie połowę kremu tiramisu i na wierzchu posypać przez siteczko połową kakao. Biszkopt przekroić na dwie części pierwszą z nich ułożyć na wierzchu naszej dotychczasowej konstrukcji. Nasączyć, przełożyć dżemem a następnie masą owocową. Przykryć drugim biszkoptem. Wyłożyć 2/3 reszty masy tiramisu  i posypać kakao. Ułożyć resztę biszkoptów, nasączyć. Wyłożyć resztę masy tiramisu udekorować według uznania. Chłodzić ok. 4 godziny.
SMACZNEGO! 

3 komentarze: